ΕΡΩΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ: ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΤΙΛΗ «ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΝΕΑ»

0

Oldrich Kulhanek, Τσεχία
Το Φιλί, Σεπτέμβριος 2009
Λιθογραφία, 30×42

α΄

Κρίνο βαστάω

Κι έχω ντύσει με χώμα

Τον άγγελό μου

β΄

Πήγαν τα μάτια

Εκδρομή στο κορμί σου

Κοίτα βραδιάζει

γ΄

Μπουκιές σκοτάδι

Στο στόμα μου χώνω τα

Μαύρα μαλλιά σου

δ΄

Γιορτές των ώμων

Στις μασχάλες σας θάλλουν

Τρυφερά πένθη

ε΄

Μικρό βυζάκι

Χόρτασε το φιλί μου

Να μεγαλώσεις

στ΄

Καινούργιο θαύμα

Η ρόγα σου αυγαταίνει

Στα δάχτυλά μου

ζ΄

Σ’ ένα ντιβάνι

Τρυφερός γαλαξίας

Με μαύρες τρύπες

1

η΄

Μαύρα ασφοδίλια

Του κορμιού σου φιλάνε

Τα Δερβενάκια

θ΄

Άσπρο φεγγάρι

Στην κοιλιά σου φωλιάζει

Πάρε με μέσα

ι΄

Τόσο υπάρχεις

Που ‘ναι πλάσμα δικό σου

Κι η φαντασία

ια΄

Μπροστά σου πρέπει

Ενός λεπτού σιγή σε

Όλες τις λέξεις

ιβ΄

Σαν καμικάζι

Πάνω στ’ άσπρο κορμί σου

Θέλω να πέσω

ιγ΄

Εικόνες σκορπάς

Που τις μαζεύουν κρυφά

Τα δυο μου μάτια

2

ιδ΄

Μόνο καθρέφτης

Να σε βλέπει αντέχει

Δίχως να σπάει

ιε΄

Κι ο Γιάννης Ρίτσος

Να σε θωρούσε γυμνή

Θα σταματούσε

ιστ΄

Ως κι ο αέρας

Το κορμί σου φυσώντας

Σπούδασε γλύπτης

ιζ΄

Καθώς η φλόγα

Όλα στάχτη τα κάνεις

Κι ας τρεμοσβήνεις

ιη΄

Είσαι το άλφα

Το βήτα το όμικρον

Είσαι το ωμέγα

ιθ΄

Στη χούφτα βυζί

Καιρό θα κάνεις να πιεις

Από ποτήρι

3

κ΄

Κάθε σου λέξη

Ένα ακόμα σου χέρι

Που με χαϊδεύει

κα΄

Κορμί που σκύβεις

Τη μικρή μου κάμαρη

Κάνεις μουσείο

κβ΄

Σαν φύλλο χαρτί

Ο Έρως σε τύπωσε

Σε δύο όψεις

κγ΄

Τριαντάφυλλο

Μπρος πίσω γαρούφαλο

Από πού να ‘μπω;

κδ΄

Τρυφερά χείλη

Στο στόμα στη γλώσσα μου

Να ‘ναι τα πάνω;

κε΄

Τρελλό μου στόμα

Άντε μίλησε τώρα

Με δύο γλώσσες

4

Oldrich Kulhanek, Τσεχία
O Άνεμος, Σεπτέμβριος 2009
Λιθογραφία, 30×42

κστ΄

Από τα πάνω

Γλυκά με κηδεύουνε

Τα δυο σου στήθη

κζ΄

Δύο ληστεύαν

Ο ένας τον άλλονα

Τα ‘δωσαν όλα

κη΄

Τα δυο σου πόδια

Τρυφερές συμπληγάδες

Καλά περνάω

κθ΄

Σαν πέντε σκυλιά

Πάνω σου έχουν χιμήξει

Κι οι πέντε αισθήσεις

λ΄

Σπέρνω καθρέφτες

Τα δυο τρελλά μου μάτια

Μήπως χορτάσω

λα΄

Τρυφερά πόσο

Το ταβάνι κοιτάνε

Οι δυο σου φτέρνες

5

λβ΄

Τι θέλουν αυτοί

Δυο τρελλοί που παλεύουν

Μες στον καθρέφτη

λγ΄

Τρελλά μου πουλιά

Μ’ άσπρο ούζο κερνάτε

Μαύρες μασχάλες

λδ΄

Το σπέρμα μου δες

Στο τρυφερό σου πόδι

Πώς λάμπει λευκό

λε΄

ΕΙΣΑΙΟΑΡΤΟΣ

ΕΙΣΑΙΟΟΙΝΟΣΔΕΝΕ

ΧΕΙΑΛΛΗΖΩΗ

λστ΄

Τρεις μαύρες φλόγες

Στο κορμί σου φωλιάζουν

Όταν κοιμάσαι

λζ΄

Το καλοκαίρι

Έρχεται για να φοράς

Μικρά σανδάλια

6

Oldrich Kulhanek, Τσεχία
Η Θάλασσα, Σεπτέμβριος 2009
Λιθογραφία, 30×42

λη΄

Μεσημεράκι

Σ’ ένα μικρό σύννεφο

Έχεις σκαλώσει

λθ΄

Πέφτει βροχούλα

Τι σίγουροι που ‘μαστε

Στ’ άσπρα σεντόνια

μ΄

Εσύ κοιμάσαι

Και μένα το φεγγάρι

Με κοροϊδεύει

μα΄

Γεμάτη φωλιές

Κι εγώ γυρνώ ξέσκεπο

Πουλί μονάχο

μβ΄

Έλα αέρα

Φέρε μου τις φωνές της

Από τα ξένα

μγ΄

Απ’ του έρωτά σου

Τις στάσεις μού ‘κρυβες μια

Την απουσία

Γιάννης Πατίλης «Ταξίδια στην ίδια πόλη», 1993

7

* Ευχαριστούμε θερμά τον συλλέκτη Χρήστο Γιαννάκο και τον Ξωτάρη για την ευγενική παραχώρηση των χαρακτικών του Oldrich Kulhanek. (http://xotaris.gr/)

Το Ακάρεο του Bookstand