13 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ ΕΝΑ ΣΤΗΘΟΣ

Σαν πουλί πεσμένο από τη φωλιά του

είναι ζεστό

το εφηβικό σου στήθος.

[Corrado Calabrò]

H1294-L15619991


Δρέψε, ω εσύ που τα φρόντισες

τα δυο πορτοκάλια του κόρφου μου

Τα ‘θελες γλιστερά

ν’ αρέσουν στις φούχτες σου

και δροσερά για τη νυχτερινή δίψα

Άνοιξέ τα

Σπάραξέ τα

Το χρυσό τους αίμα

ας σε ποτίσει κι ας σε θρέψει.

[Ιβάν Γκολ]

.


.

Σ’ επαναλαμβάνω

Με τα στήθια μου

Που μιμούνται το γούβωμα των χεριών σου.

[Ίνγκρντ Τζόνκερ]

.


.

Χαμογελούν τα στήθια μου όταν ο ήλιος λάμπει

παρόλα μου τα ενδύματα και τον σύζυγό μου.

[Joyce Mansour]

1085341_523735181033472_568690021_n


Τα χέρια σου κορφολογούσανε

μες στο ξεσκέπαστό μου στήθος

στρουφουλιάζοντας ξανθένιες μπούκλες,

τσιμπώντας ρώγες,

κάνοντας τις φλέβες μου να τρίζουν,

πήζοντάς μου το αίμα.

[Joyce Mansour]

.


.

Βιάσου,

λύσε τα κορδόνια, βεβαιώσου για την κλίση

του σκληρού, σφιχτού στήθους, κοίταξέ το, άγγιξέ το

και πλημμύρισε τις ορθωμένες κορφές του με το σάλιο σου.

[Ana Rosseti]

1080735_523735314366792_674519084_n


Αυτό το στήθος που ασπαίρει

Αυτό το στήθος που μου καίει το χέρι

Δεν θα το βάλω ποτέ σε ποίημα

Ποτέ δεν θα το μεταφέρω στο χαρτί

Ούτε άθλια παρομοίωση θα το κάνω

Αυτό το στήθος που στα χείλη μου το βάνω

Και ρουφώ τη ρόδινη θηλή του

Ακόμα και θηλιά να μου περάσουν στο λαιμό

Ακόμα κι αν με στήσουνε στον τοίχο

Δεν θα το κάνω στίχο

[Αργύρης Χιόνης]

.


.

Κάτω από τα χέρια μου

τα μικρά σου στήθη

είναι οι αναποδογυρισμένες κοιλιές

σπουργιτιών που ψυχορραγούν.

[Leonard Cohen]

.


.

Αγάπησα την Πανδία για τα στήθη της.

Όταν χόρευε δυο άσπρα φωτεινά σύννεφα

καταύγαζαν τον χώρο. Όταν ξάπλωνε

δυο άσπρα φώτα ανέβαιναν στον ουρανό.

Το καλοκαίρι στα σκαλάκια

οι ρώγες της άναβαν και σβήναν.

Το κορμί μου, έλεγε, είναι ένα κείμενο

που πρέπει να το υπογραμμίσεις, να το αποστηθίσεις

και να το πεις.

[Γιάννης Πατίλης]

.


.

Μαλαγμένα από τους χειρώνακτες

τα στήθη της άπλετα στην άμμο,

τραβούν πολύν ήλιο,

πιο πολύ απ’ όσο ο θερμοσίφωνας

ένα χειμώνα στη Φλώρινα.

[Μίμης Σουλιώτης]

george-marks-nude-woman-sunbathing-in-beach-chair_i-G-56-5640-15YMG00Z


Τώρα γνωρίζω την καρδιά των γυναικών

Τώρα που λιώνω τα βυζιά τους στο δικό μου στόμα

Κι αυτά ξαναγεννιούνται πάλι

Σαν τα κεράσια

Και σε άλλο στόμα πηγαίνουν

Αφράτα απύθμενα

[Γιώργος Σαραντάρης]

.


.

Έχεις σκύψει το κεφάλι και με κοιτάς

και το φόρεμά σου είναι λευκό,

και το ένα σου στήθος ξεπροβάλλει μέσα από τη χαλαρή

δαντέλα του αριστερού σου ώμου.

[Salvatore Quasimodo]

.


.

Ήταν μικρό το στήθος σου

αλλά το γλέντησα και χόρτασα

όπως με το καρβελάκι

ο φτωχός ζητιάνος.
[Κώστας Ριτσώνης]